Domino`s Pizza frantsiis on nüüd Eestis ka

Maailma suurim pitsa frantsiis – Domino`s Pizza – alustas nii nagu paljud teised suured, tegelikult väikselt. 1960 ostsid 900 dollariga Tom Monaghan ja tema vend James Ameerika väikelinnas pisikese pitsakohviku. Esimene frantsiis müüdi 1967. USA-st mindi välja alles 1983. Tänaseks on Domino`s Pizza rohkem kui 90 riigis üle maailma, üle 20 000 restorani ja päevas müüakse üle miljoni pitsa.

Domino`s rahvusvahelist äri juhib Domino’s International Inc., mis omakorda kuulub brändi haldusfirmasse Domino’s IP Holder LLC. Domino`s Pizza frantsiisivõtjaks Balti riikides on Küprosel registreeritud Morgacita Ltd. Siinkandis frantsiisikohtade avamisega alustati 2021. Leedus, 2022. Lätis, nüüd on jõutud Eestisse.

Domino’s Pizza frantsiisitasu on 25 000 dollarit. Kogu alginvesteering on vahemikus 120 000 kuni 460 000 dollarit. Domino’s Pizza frantsiisileping sõlmitakse 10 aastaks, pikendamise õigusega. Royalty on 5,5% müügitulust. Frantsiisivõtjatel peab olema vähemalt 75 000 dollarit omi vahendeid alustamise käibevahenditeks.

Miks Domino`s on edukas? Kõik oskavad küpsetada pitsat. Üksikuid pitsamüüjaid, suuri kette või restorane kelle menüüs on pitsad, on maailmas lugematul arvul. Järelikult eristumiseks peab tegema midagi lisaks maitsvale pitsale.

“Üks bränd – üks süsteem”

Kõikjal, kus Domino’s tegutseb, järgitakse sama põhistrateegiat. Tarbijatele garanteeritakse sama kvaliteet nii USA-s, Marokos kui Eestis. Kasutatakse tavapärast interjööri paigutust, koolitusprogramme, tegevushinnanguid ja keskendutakse inimestele. Domino`s standardid on kõikjal ühtmoodi kõrged, kasutades samu põhitooteid, auditisüsteeme ja tõestatud tarneprotsesse.

Innovatsioon pitsaäris

DOMINO’S HEATWAVE® soojustusega kotid
Domino`s HeatWave kuumakotid võeti kasutusele 1998. aastal, et hoida pitsasid kohaleveo ajal ahjukuumana.

SPOODLE
Domino`s töötas välja tööriista (nimetas selle „Spoodle“), mis ühendab endas lusika ja vahukulbi parimad omadused, vähendades sellega pitsale kastme pealekandmisele kuluvat aega.

DOMINO`S TARNEKESKUSED
Regionaalsete taignatootmis- ja toidujaotuskeskuste võrgustiku kaudu pakub Domino’s kvaliteetset tainast ja retseptide koostisosi üleriigiliselt (või regiooni keskselt).

PAREM KARP
Domino’s oli esimene pitsakarbi uuendaja, töötades välja transpordikarbi mis ei lase kondentsniiskusel karpi kahjustada ja juustu transpordi ajal karbi ülaosa külge kleepuda.

PITSAPLAADI ARENDAMINE
Maitsev krõbe põhi on pitsa üks tähtsamaid osi. Täiusliku põhja küpsetamiseks töötas Domino’s välja pitsasõela – võrkplaadi, mis aitab pitsataignal ühtlasemalt küpseda kui puidust või roostevabast terasest valmistatud küpsetusplaat.

AUTO KATUSESILT
Domino`s leiutas pitsa kullerautodele ruumilise katusesildi. Sellist kasutavad nüüd ka taksod ja autokoolide õppesõiduautod.

DOMINO`S ONLINE TELLIMINE
Domino`s tehnoloogilise innovatsiooni algas 2007. Aastal, kui käivitati veebipõhine ja mobiilne tellimissüsteem. Tänaseks saab Domino`s enam kui 80% müügist digitaalsete tellimiskanalite kaudu.

DOMINO’S TRACKER® & PIZZA BUILDER
2008. aastal muutis Domino’s kliendikogemust, tuues turule Domino’s Trackeri ja Pizza Builderi. Hiljem on paljud teised pitsafirmad samu võimalusi klientidele pakkuma hakanud. Domino’s Tracker võimaldas klientidel jälgida oma tellimuse edenemist alates tellimuse esitamisest kuni selle kättesaamiseni. Domino’s Pizza Builder võimaldab klientidel teha ise oma lemmikpitsasid, valides katteid ning näha, kuidas nende pitsa arvutiekraanil ellu ärkab.

DOMINO’S AVATUD KÖÖK
Pärast aastatepikkust arendustööd ja kontseptsiooni testimist tuli Domino’s 2012. aastal välja uue „pitsateatri“ sisekujundusega. Selle osad on mugav söögisaal, toiduvalmistamise protsess avatud köögis ja võimalus jälgida tellimuste täitmist elektrooniliselt ekraanilt.

DOMINO’S ÄPP – ANYWARE
Lisaks iPadi, iPhone’i ja Androidi rakendustel tellimisele on Domino`s-l mitmeid uuenduslikke tellimisplatvorme, mida tuntakse AnyWare tehnoloogia nime all, mis muudavad tellimise veelgi mugavamaks.

DOMINO’S DXP™ (DELIVERY EXPERT)
2015. aastal tõi Domino’s turule DXP, esimese spetsiaalselt ehitatud sõiduki, mille eesmärk oli muuta pitsa kohaletoimetamine veelgi kaasaegsemaks, kasutades ka juhita sõidukeid ja pakiroboteid.

DOMINO’S PINPOINT DELIVERY™
2023. aasta juunis tõi Domino`s turule Pinpoint Delivery – uue tehnoloogia, mis võimaldab klientidele tarnida tellitud pitsasid peaaegu kõikjale, sealhulgas sellistesse kohtadesse nagu pargid, spordiväljakud või rannad.

https://dominos.com.ee/

Franchising EE

Loe teisi artikleid