MIKS FRANTSIIS?
Frantsiisi ärimudel pakub palju võimalusi mõlemale osapoolele – nii frantsiisiandjatele kui frantsiisivõtjatele.
EELISED
FRANTSIISI OSTMISEL
- Toimiv äriplaan
- Tuntud bränd
- Väiksem alustamise risk
- Äritegevus on süstematiseeritud (standardid, juhendid, väljaõpe, jms.)
- Paremad kauba ostuhinnad
- Väiksem tõenäosus ebaõnnestuda!
- Alustamise tugi ja õpetus, et üksuse avamine oleks kiire ja ratsionaalne (kaasa arvatud investeeringu optimeerimine)
- Jooksev tugi ja õpetus, et edukalt ja efektiivselt ettevõtet majandada (kaasa arvatud turunduse tugi)
- Avamise koolitus ja abi, et alustada äri edukalt
- Jooksev koolitus ja abi, et majandada äri kasumlikult
- Kasutage kogemusi, et vältida tüüpilisi vigu
- Vahetage kogemusi frantsiisivõrgustikus
EELISED
OMA ÄRI FRANTSIISIMISEL
- Kiirem kasv – väiksem ressursivajadus võrreldes orgaanilise kasvuga ja ise opereerimisega.
- Laienemine välismaale – lihtsam, kiirem ja odavam tee oma brändiga välisturgudele võrreldes ekspordi, ühistegevuse või filiaali loomisega.
- Brändi tugevdamine – brändi nähtavus ja tuntus suureneb iga uue üksuse avamisega.
- Kapital – kui frantsiisivõtja kasutab enda kapitali, siis puudub praktiliselt vajadus üksustesse investeerida.
- Investeeringu tootlus – frantsiisikontseptsiooni loomiseks tehtud investeering tasub ennast juba esimeste lepingutega.
- Püsiv sissetulek – kasutustasud, turundustasud, kauba maksumus, liisingutasud, jms.
- Kõrgelt motiveeritud juhtimine– frantsiisivõtja on enda ettevõtte omanik ja ajab iseseisvat äri.
- Paindlik struktuur – saab kasvatada struktuuri, ilma et sellega kaasneks olulisi kulusid.
- Pikaajaline suhe – läbi toe, abi, koolituse ja lepingute ehitatakse üles pikaajaline ärisuhe iga frantsiisivõtjaga.
- Ajavõit – üksuse alustamine ja igapäevane opereerimine on frantsiisivõtja õlul. Mis annab võimaluse ja vabanenud ajaressurssi muuga tegeleda.
- Paremad sisseostutingimused – kollektiivselt hankides paranevad tingimused.
- Paremad tulemused – üksuste majandamine on delegeeritud frantsiisivõtjatele, mis annab võimaluse neil igale üksikule üksusele personaalsemalt läheneda.
- Riskide vähendamine – kapitali ja tegevuse kommertsrisk on frantsiisivõtja kanda.
- Kvaliteet – frantsiisivõtja omandis olevad üksused on tavaliselt kvaliteetsemalt juhitud kui töötajatest juhtide puhul.
- Reklaam – iga üksus ja iga frantsiisivõtja panustavad samuti reklaami, mis tugevdab üldist kuvandit.