MIS ON FRANTSIIS?

FRANTSIIS on juriidiline ärikokkulepe, mille järgi frantsiisivõtja saab frantsiisilepingus sätestatud tingimustel õiguse kasutada frantsiisiandja ärikontseptsiooni ja tema kaubamärki. Frantsiisivõtja maksab frantsiisiandjale perioodilist kasutustasu (royalty), ühekordset lepingu alustamise tasu (initial fee) ja/või turundus- ja reklaamitasu (advertising fee). Frantsiisiandja on kohustatud tagama frantsiisivõtjale vajaliku väljaõppe ja vastavad juhised.

Loe edasi…

KAS FRANTSIISIMINE ON SINU TEGEVUSALA JAOKS ÕIGE?

Täna viljeletakse frantsiisiäri 80 tegevusalal, sealhulgas autoremont, automüük, raamatud, ehitusmaterjalid, äriteenused, autopesulad, arvutiõpe, reitinguagentuurid, andmetöötlus, hambaravi, apteegid, kuivpuhastus, e-kaubandus, tööhõiveagentuurid, kiirtoidud, tanklad, õnnitluskaardid, toidupoed, juuksehooldus, riistvara, kindlustus,

Loe edasi…

KUS ON EESTI KAUBAMÄRGID?

Oma kaubamärgi loomine on Eesti ettevõtete seas valus teema. Pooled pole selle peale kunagi mõelnudki. Need, kes on mõelnud, pole aga tegudeni jõudnud. Näidetena oskame vast välja tuua mõned üksikud kaupade brändid. Kui pöörata pilk frantsiisi poole, on valik olematu.

Franchising.ee kohtus O’Learys asutaja ja omaniku Jonas Reinholdssoniga ning uuris, mis on tema meelest olulised momendid oma frantsiisibrändi loomisel. Toome siinkohal välja tema mõtted.

Loe edasi…

10 PÕHJUST FRANTSIISIMISEKS

Valmis kontseptsioon:

Frantsiisi ostmine välistab raske töö, mis puudutab asukoha leidmist, rendilepinguga seotud läbirääkimisi, usaldusväärsete lepingupartnerite leidmist, õigeaegset ja eelarve piires tegutsemist, kuna pakub juba valmis kontseptsiooni.

Loe edasi…

FRANTSIISIMISE 9 EELIST

Vähene kapital on tänapäeva väikeettevõtete arengu peamiseks takistuseks. Siinkohal pakub frantsiisiäri suurt eelist, võimaldades laieneda madala riski ja maksumusega. Kuna frantsiisivõtja kasutab äri avamiseks oma enda kapitali, võimaldab see ettevõttel areneda tänu teistelt tulevatele ressurssidele ilma vajaduseta võtta laene.

Loe edasi…

ALTERNATIIVID FRANTSIISIÄRILE

Lisaks frantsiisiärile on veel kaks populaarset meetodit, mille abil ettevõtted oma turgu ja turustuskanaleid laiendavad: Turustamistegevus (Distributorship), mis võib aegajalt sarnaneda frantsiisiäriga ja vastupidi ning Litsentsimine, mis võimaldab litsentsisaajal osta õigused konkreetse kaubamärgi kasutamiseks.

Loe edasi…

8 VÕTMETEGURIT EDUKAKS FRANTSIISIMISEKS

Võttes arvesse erinevaid tegureid, mis aitavad kaasa frantsiisiprogrammi edule, oleme toonud välja kaheksa peamist: (Nt: Süstematiseerimine  Kas kõiki sinu igapäevaseid äritegevusi on võimalik analüüsida ja kasutusjuhendis täielikult kirjeldada, et teised seda samade tulemuste saavutamiseks järgida saaksid? Kas igat ülesannet on võimalik jäljendada?)

Loe edasi…

FRANTSIISIÄRI PUUDUSED

1. Sõltumatuse puudumine
2. Paindumatus
3. Frantsiisiandjatega seotud risk

Loe edasi…

KÜSIMUSED, MIDA FRANTSIISIANDJALT KÜSIDA

Allpool on mõned küsimused, mida frantsiisiandjalt enne frantsiisi ostmist küsida ja mis aitavad kaasa olukorra hindamisele. Nt: Milline on juhtide taust? Kas neil on frantsiisi alal kogemusi? Miks nad otsustasid frantsiisiga tegelema hakata? Silmas tuleb pidada ka seda, et antud küsimusi tuleb sõltuvalt frantsiisi tüübist ehk pisut kohandada.

Loe edasi…

FRANTSIISI AJALUGU

Paljud ajaloolased väidavad, et frantsiisiäri ei saanud alguse mitte Isaac Singeri õmblusmasina turustamisest, vaid tunduvalt varem Saksa õlletootjate kaudu, kes andsid teatud trahtritele õiguse müüa nende toodangut ärinime all Spaten.

Loe edasi…

FRANTSIISITASU

Üks olulisemaid aspekte frantsiisiäri juures on frantsiisitasu. Mis frantsiisitasu täpsemalt on? Mida see katab? Kas erinevatele frantsiisidele kehtivad erinevad tasud? Põhimõtteliselt on tegemist miinimumkapitaliga, mida on vaja frantsiisi loomiseks. Sellest kõigest lähemalt allpool.

Loe edasi…