Frantsiisi arengusuunad 2017

veebruar 13, 2017 - 3 minutit lugeda

Tänapäevane frantsiisimine sai alguse 1955. aastal, mil Ray Kroc avas esimese McDonald’si restorani. 2016. aasta frantsiisiäri majandusväljavaadete aruande kohaselt areneb frantsiisimine jätkuvalt ka käesoleval aastal. Üldised arengusuunad ja ärivaldkonnad, mis eeldatavasti frantsiisimaailmas 2017. aastal võimust võtma hakkavad, on välja toodud allpool.

Tervis ja fitness

Ülemaailmne tervise- ja fitness-tööstus toodab igal aastal tulu üle 75 miljardi dollari. Viimase viie aasta jooksul on terviseteadliku beebibuumi generatsiooni seas osutunud eriti populaarseks madalate kuludega start-up ärimudelid, sh terviseklubid, mis tegelevad terviseteenuste osutamisega, ent eksperdid usuvad, et majanduse kasvades ja finantsiliste võimaluste kasvades võivad tagasi tulla ka suuremad äritegevused.

Koduhooldus

Kõikidest frantsiisisektoritest kasvab kõige üllatavama kiirusega tänapäeval vanurite koduhooldus. Beebibuumerite generatsiooni vananedes võib eeldada, et nõudlus kasvab järsult, mistõttu pöörduvad hõivatud inimesed järjest enam oma vanemate eest hoolitsemiseks koduhooldusteenuste poole.

Laste arendamine

Viimastel aastatel on hakanud eriti jõudsalt edenema laste maailma rikastamisega tegelevad frantsiisiettevõtted, kes soodustavad laste lugemisoskuse, mõtlemise ja eneseusu arenemist ning uute kogemuste saamist toetavas keskkonnas, muutes sealjuures ka teaduse, tehnoloogia ja matemaatika lastele kättesaadavamaks. Lisaks pakutakse erinevaid võimalusi ka hõivatud lastevanematele.

Lemmikloomad

Meie drastiliselt muutunud nägemus oma lemmikloomadest on loonud ülemaailmse lemmikloomaäri väärtuseks hinnanguliselt 60 miljardit dollarit aastas, mis peaks eeldatavasti järgnevatel aastatel veelgi suurenema. Sellele aitavad kaasa meie pereliikme hellitamise ja tema eest hoolitsemise juurde kuuluvad jõulukingid, sünnipäevakingid, kostüümid, šampoonid ja muud hooldustooted.

Ökonoomia

Kliimamuutused toovad kaasa paratamatu vajaduse säilitada loodusressursse ning piirata jäätmete teket ja energiakasutust. Suurenev ökotoodete tarbimine peegeldab meie muret keskkonna pärast ning soovi seda kaitsta. Sellele aitab kaasa keskkonnasõbralike toodete, valgustuslahenduste, mahetoidurestoranide ja muu sarnase turuletoomine.

Isetehtud toit

Just toidust sai frantsiisimine alguse. Kuid nüüd oleme hakanud nägema muutusi selles, millist toitu ja kus me tarbida soovime. Meie eelistusi värske, kohaliku, isetehtud ja tervisliku toidu järele on hakanud ära kasutama ka paljud frantsiisiettevõtted.

Millenniumi generatsioon

Millenniumi generatsiooni esindajatel (19-35 a) on täna ühiskonnale oma huvi tõttu ettevõtluse vastu suur mõju, millest on teadlikud ka frantsiisiettevõtted. Igal kuul käivitatakse 160 000 start-up ettevõtet, mis ei jäta mõju avaldamata ka frantsiisiettevõtlusele.