2 Starbucksi iga nurga peal? Kett plaanib avada veel 12 000 üksust

veebruar 6, 2017 - 2 minutit lugeda

Kuigi Starbucksi kohvikud asuvad suuremates linnades mõnikord üksteisest ületee kaugusel, plaanib kohvikett avada 2021. aastaks veel 12 000 uut kohvikut.

See samm teeb kohvikute koguarvuks 37 000 üle kogu maailma, mis tegevjuhtide sõnul suurendab tulu 10% võrra aastas.

Oma viimasel investorite konverentsil rääkis Starbucksi tegevjuht Howard Schultz ettevõtte uutest headest pakkumistest, mille abil loodetakse suurendada aktsia väärtust 15-20% aastas.

Ettevõte püüab suurendada tulusid ka eraldiseisva Princi käsitööna valmistatud toiduainete ja küpsetiste poe avamisega järgmise aasta lõpus New Yorgis, Chicagos ja Seattles.

Tulenevalt uuest tulude strateegiast, teatas Schultz, et alates järgmise aasta 3. aprillist saab tema mantlipärijaks Starbucksi president Kevin Johnson.

Schultz on märkinud, et kavatseb keskenduda rohkem sotsiaalse mõjuga projektidele, mis tema sõnul hakkavad Donald Trumpi presidendiajal kõige enam rolli mängima.

Ettevõte koostas viieaastase Johnsoni sõnul kõige sisukama tegevuskava Starbucksi ajaloos, mille tulemusena plaanitakse avada järgmise viie aasta jooksul uusi kohvikuid. Võrreldes 2014. aastaga, suurenes tulu sel aastal 27% võrra 20,9 miljardi dollarini. Juhtkond ütles, et innovaatilised muudatused on need, millega nad kliente köita loodavad. Selle tulemusena tõusid Starbucksi aktsiad 2,3% ehk 58,76 dollarini.

“Me seisame silmitsi seismiliste muutustega”, ütles Schultz. “Me peame olema loovad ja tänaseks oleme avastanud väga olulise võimaluse uute tuluallikate tekitamiseks reservbrändi näol.”

Võttes arvesse, et Johnson on töötanud 16 aastat Microsofti heaks ja 5 aastat Juniper Networks tegevjuhina, paneb ettevõte suurt rõhku ka digitaalsele arengule. Tänavu hakati klientidele edastama pakkumisi mobiilse rakenduse kaudu, mis võtab arvesse varasemaid oste ja eelistusi. Järgmisest aastast alates saavad kohvijoojad edastada oma tellimused suuliselt mobiilse rakenduse kaudu. Lisaks arendab ettevõte ka mobiilse tasumise võimalusi.