Näpunäiteid frantsiisiäri kasvatamiseks

veebruar 13, 2017 - 3 minutit lugeda

Iga frantsiisiäri alustaja teab, et käivitusperiood võib frantsiisivõtja jaoks olla üks kurviline õpingute rada. Kui raskustest üle saada, on edu peagi tunda. Samas on oluline, et lisaks isiklikule arengule areneks paralleelselt ka ettevõte.

Selleks, et vältida liigseid valesid samme alguses, on oluline töötada välja pikaajalise stabiilse kasvu strateegia, mida toetaks õige rahastamine, head nõuanded ja vajalik tugi.

Heida pilk oma esialgsele äriplaanile ja tee kindlaks, kas see vastab sinu ootustele. Kui tunned, et seda võiks veel täiustada, tasuks tähelepanu pöörata oma tugevuste kaardistamisele, uute tuluallikate hindamisele, toodete või teenuste täiustamisele ja rahastamisallikate leidmisele.

Suhtlusvõrgustik:

Lisaks oma frantsiisiandja abile ja toele tugine ka teiste frantsiisivõtjate kogemustele. Teame, et Eestis pole frantsiis väga levinud, piisavalt edulugusid pole kuskilt võtta, rääkimata spetsiaalsestest suhtlusvõrgustikest ja huvigruppidest.Seda enam tasub võtta osa ka teistest frantsiisialastest või muudest kontaktide loomise üritustest, et saada võimalikult palju teavet ja nõuandeid oma tööstusvaldkonna kohta.

Turundus ja maine kujundamine:

  • Suusõnaline turundus on määrava tähtsusega iga äri puhul. Enne turundusplaani koostamist uute klientide leidmiseks veendu, et sinu olemasolevad kliendid oleksid rahul. Sellisel juhul on tõenäolisem, et nad soovitavad sind ka teistele.
  • Sinu koduleht on sinu ettevõtte visiitkaart. Selle professionaalsesse väljanägemisse panustamisest ja regulaarsest uuendamisest sõltub see, kas jääd väikeettevõtjaks või muutud kasvavaks ettevõtteks.
  • Harjuta oma kiidukõnet. Sa pead olema igal ajal suuteline edastama kokkuvõtliku ja kiitva teabe selle kohta, millega sinu äri tegeleb, mida soovid oma klientidele pakkuda ja kuidas plaanid oma kaubamärki vääristada. Püüa vältida oma kõnes slängi ja ümarat juttu ning räägi ainult sellest, mis tegelikult oluline on. Võid lisada juurde, mis sind enda äri juures paelub ja kuidas selleni jõudsid.
  • Liitu sotsiaalmeediaga. Sotsiaalmeedia on võimas kontaktide loomise vahend ja äärmiselt kasulik sinu äri jaoks. Kliendid kasutavad ettevõttega kontakteerumiseks järjest enam Facebooki või Twitterit. Seetõttu võib personaalne vastamine kliendile ehitada üles kestva kliendisuhte.

Rahastamine:

Alusta rahastamise leidmist pangast või kolmandate isikute kaudu, nagu näiteks frantsiisialane finantsnõustaja.

Uuri oma olemasolevaid kliente:

Klientide tagasiside hankimine on parim viis objektiivse hinnangu saamiseks oma ärile. Küsi neilt, mida nad sinu teenustest arvavad ja mida võiks teha teisiti. Proovi minna põhjuste uurimises süvitsi.

Investeeri konsultanti:

Konsultandi nõuanne võib osutuda vägagi tasuvaks, tuues investeeringult korralikku tulu. Nõuandeid on võimalik saada nii turunduse, juhtimise kui ka rahastamise alal.