Sobivaima frantsiisi valimine

veebruar 13, 2017 - 3 minutit lugeda

Allpool on välja toodud mõned küsimused, mis võivad valiku tegemisel abiks olla.

Millest sa huvitatud oled?

Pole mõtet vahetada oma tegevusvaldkonda, kui ei liiguta millegi parema ja meeldivama poole. Veendu frantsiisi ostmisel, et tegemist on sulle meeldiva valdkonnaga. Valikuid on seinast seina. Esita kõik kahtlused ja küsimused oma frantsiisiandjale, et võiksid sõlmida lepingu kindlustundega.

Millises valdkonnas sa kogemusi omad?

Kuna esimestel aastatel tuleb enamasti endal käed külge panna, tuleks hoolikalt läbi mõelda, millega sa kõige paremini hakkama saaksid. Kui oled olnud pikaaegne juht, sobiks ka vastav frantsiis kõige enam, mis juhtimist vajaks. Kui aga tahaksid kõiges ise osaleda, tasuks valik teha pigem sellest lähtuvalt.

Kui palju sa investeerida saad?

Enne otsuse langetamist tuleks teha endale selgeks, kui palju kapitali sul on ja kui palju võlgned teistele. Seejärel uuri detailselt järgi kõik frantsiisi ostmisega kaasnevad kulud. Mõnikord on võimalik saada laenu ka frantsiisiandjalt, kuid need valikud tuleb hoolega läbi kaaluda. Väiksemad investeeringud ei tähenda seda, et äri saab seetõttu ilmtingimata vähem tulus olema. Pigem võib osutuda vajalikuks panustada algetappides rohkem aega.

Kus peaks frantsiisiäri avama?

Ühest küljest oleks kasulik omada äri kodu lähedal, et hoida kokku sõitmiseks kuluvat aega ja raha. Samas on ülimalt oluline arvestada ja ärile iseloomulike vajadustega, nagu näiteks jalgteeliikluse, parkimiskohtade, piisavalt suure hoone või sihtklientide olemasoluga.

Kas rohkem on plusse või miinuseid?

Ära kiirusta valiku tegemisega. Mõtle hoolega järgi, mis on sinu jaoks oluline. Koosta nimekiri plussidest ja miinustest ning võrdle neid erinevate frantsiiside puhul. Kohtu frantsiisiandjatega, arutle usaldusväärsete sõpradega või küsi nõu ärinõustaja käest.

Mis on sinu äriplaan?

Hea äriplaan omab ülevaadet ja prognoosi kõikide aspektide kohta. Frantsiisiandja võib anda nõu ja teavet frantsiisi ajaloo, personali ja eeldatavate kulude kohta, kuid oluline on omada ka teavet näiteks konkurentsi, müügi- ja turundusalaste vajaduste ning eeldatava tulususe kohta oma enda konkreetses piirkonnas.

Pea meeles, et sobivaima valiku tegemise juures ei tohi kiirustada. Ära karda esitada küsimusi ega pöörduda nõu saamiseks usaldusväärsete inimeste poole.