Eesmärk: Saada maailma suurimaks spordirestoraniketiks!

jaanuar 20, 2018 - 4 minutit lugeda

O’Learys spordibaaride kaubamärgi asutajal ja omanikul Jonas Reinholdsonil on oma ettevõttega ambitsioonikas eesmärk – saada 2020. aastaks maailma suurimaks spordirestoraniketiks.

O’Learys on spordibaar-restoran ja sportliku vaba aja veetmise koht, kuhu on ühendatud ameerikalik söömine-joomine ning erinevad väiksemad siseruumides mängitavad spordikallakuga mängud. Mängude hulka kuuluvad keegel, lasketiir, minigolf, shuffle, mänguautomaadid ja elektrikardirada. O’Learys on ka spordisõprade ja -fännide kogunemispaik, kus saab üheskoos suurte ekraanide vahendusel oma lemmiksportlasele või võistkonnale kaasa elada. O'Learys spordirestoran

O’Leryse idee pärineb Bostonist, kui Jonas Reinholdson 1980ndatel seal elas. Ent idee on rootslased teinud brändiks puhtalt Rootsis. Esimene restoran avati 1988. aastal Göteborgis, teine juba järgmisel aastal. Millenniumi vahetuseks oli Rootsis 15 restorani. Frantsiis sai alguse 2004. aastal, kui laieneti väljapoole Rootsi piire Taani. Sealt edasi ongi ettevõte keskendunud frantsiisibrändi arendamisele ja laienemisele ainult läbi frantsiisi.

Praegu on O’Learys kaubamärgi all 130 restorani 16 riigis. Spordirestorane võib külastada lisaks Rootsile Hiinas, Vietnamis, Araabia Ühendemiraatides, USA-s, Belgias, Ungaris, Soomes ja Islandil.  Väikestel välisturgudel eelistatakse mitme müügipunktiga (multi-unit) peafrantsiisivõtjat, suurematel turgudel on eelistus üksikutel erinevatel frantsiisivõtjatel. Aastaks 2020 on plaan olla avatud 201 punktis 20 riigis, millest 17 on enda opereerida ning ülejäänud kõik frantsiisid.

 

O’Learys frantsiisi kirjeldus

 

Printsiibid. O’Learys on põhiomaduselt restorani frantsiis. O’Learys Trademark AB (kaubamärgi omanik ja frantsiisiandja) annab kasutada tasu eest frantsiisivõtjale kogu kontseptsiooni. Frantsiisitasu baseerub frantsiisivõtja edaspidisel müügitulul.

Frantsiisi komplektis sisaldub:
– väljaõppeprogramm
– sisustuse ja kaupade soodusostu võimaluste nimekiri ja soodustused
– keskne turundustugi
– keskne rahvusvaheline müügitugi
– info ja kogemuste vahetamise süsteem teiste frantsiisivõtjatega üle maailma
– käsiraamatud ja juhendid
– unikaalsed sisekujunduse elemendid ja sporditeemalised mälestusesemed
– võimalused rahvusvahelisteks koostöövõrgustiku ühisüritusteks
– ligipääs sisesele majandamise ja finantsarvestuse tarkvarale

Sobiva frantsiisivõtja profiili kirjeldus:
– tunneb kohalikku turgu
– huvitub spordist
– omab restoraniäri kogemust
– omab kontakte kohalike spordiringkondadega
– ettevõtluse, juhtimise, finantside ja teeninduse kogemus
– inglise keele oskus
– omapoolsete ideede olemasolu O’Learys kaubamärgi lokaalseks täiendamiseks
– puuduvad võlad

Nõuded majandamisele:
– frantsiisivõtja peab olema seadustele vastav ja teovõimeline juriidiline isik, soovitavalt astuma kohaliku hotellide ja restoranide liidu liikmeks;
– frantsiisivõtja omafinantseerimine peab olema vähemalt 20%;
– frantsiisivõtjal peab olema finantsvõimekus toime tulla 10%-se käibelangusega pika perioodi jooksul;
– frantsiisivõtja peab raporteerima frantsiisiandjale igakuiselt oma majandamistulemustest;
on-line ja off-line infotehnoloogia kasutamise võimekus.

Frantsiisi kulud:
– ühekordne tasu lepingu sõlmimisel
– ühekordne tasu iga uue üksuse avamisel
– frantsiisitasu müügitulust
– turundustasu aastase müügitulu baasil

Infovahetus ja üldine:
– suhtlus läbi kinnistatud kontaktisikute
– konkurentsikeeld 12 kuud pärast lepingu lõppemist
– tüüpiline lepingu pikkus 5 aastat, mida saab uuendada 5 aasta kaupa

 

Tags: , , ,