Fotografiska – loominguline frantsiis

 

2019. juulis avati Rootsi kultusmuuseumi Fotografiska esimene täismahus sõsarmuuseum Tallinnas. Samuti 2019. aasta lõpul New Yorgis ja lähitulevikus on plaanis ka Londonis. Fotografiska on maailma suurim fotomuuseum. Üheksa aasta jooksul, alates Fotografiska asutamisest 2010. aastal, on eksponeeritud rohkem kui 200 maailmakuulsa fotograafi väljapanekuid, muuseumi on külastanud üle 3,5 miljoni külastaja. https://www.fotografiska.com/

 

Fotografiska Tallinn

Fotografiska Tallinn on Eesti ettevõtjatele kuuluv iseseisev projekt.  Ettevõtte käivitajad, investorid ja juhid on Margit Aasmäe, Maarja Loorents, Rain Tamm ja Peeter Pihel. Algse Fotografiska idee ja kontseptsiooni autoriteks on vennad Jan ja Per Broman.

Tallinna muuseumis on 2500 m² põrandapinda, millest 1 200 m² näituste tarbeks. Ülemisel korrusel asub restoran, kust avaneb suurepärane vaade Toompeale ja Kalamaja linnaosale. Alumisel korrusel on kohvik ja muuseumipood. Hoone projekteeris Salto Arhitektuuribüroo, sisekujunduse autor on Toomas Korb. https://www.fotografiska.com/tallinn

 

Fotografiska unikaalne kontseptsioon

Fotografiska ei ole tavaline muuseum. Pole oma kunstikogu ja ei tegeleta uurimistööga. Eksponeeritakse ajutisi näitusi, korraga 3-4, aasta jooksul ca 15. Fotograafi tööd valitakse temaga koostöös Fotografiska ruumidesse ja kvaliteedile kõige sobivamal moel. Näitused vormib eriliseks Fotografiska spetsiifiline kontseptsioon. Eksponeerimise juures tähtsal kohal on valgus, helid, isegi lõhnad. Näitus peab olema elamus nii külastajatele kui ka fotograafile.

Fotografiska on bränd. Trendi, kunsti ja suhtlemise koht. Maailmaklassi fotokunst on põimunud restoranis ja kohvikus pakutavate maitseelamustega ning temaatiliste üritustega. Olles Fotografiska Sõber, on võimalused ja eelised külastada tasuta näituseid, osaleda privaatsetel fototuuridel ning kohvikus pakutava hinnad on alati soodsamad.

 

Frantsiis

Fotografiska Tallinn loodi ja nüüd ka majandatakse frantsiisilepingu ja frantsiisi põhimõtete alusel. Siiski, nagu tegemist pole traditsioonilise muuseumiga, ei ole tegemist ka traditsioonilise frantsiisiga. Puudub pikk nimekiri ettekirjutustest ja standardiseeritud toimingutest. Vastupidi. Suur osa on jäetud loomingulisusele ja frantsiisivõtja initsiatiivikusele.

 

 

Frantsiisivõtja otsustada, teha ja vastutada: – neljandik kuni kolmandik näitustest on kohalikke kunstnikke ja publikut arvestav; – kaupluses pakutav on valitud Eesti turgu arvestades; – restoran ja kohvik on paindlikult muuseumi üritustega seotud, kuid iseseisvad; – piletite ja liikmelisuse süsteem on kohandatud Eesti oludele; – kunstnikega suhtlemine ja Tallinna olemust arvestavate näituste koordineerimine.

Frantsiisiandja, brändi ja idee omanik Fotografiska International kontrollib: – lepinguid kunstnikega rahvusvahelisel tasandil; – näituste eksponeerimise kvaliteeti ja stiili; – liikmelisus on kehtiv kõikides Fotografiska muuseumides üle maailma.

Franchising EE

Loe teisi artikleid