Kas frantsiisimine on sinu tegevusala jaoks õige?

Kas frantsiisimine on sinu tegevusala jaoks õige?

Täna viljeletakse frantsiisiäri 80 tegevusalal, sealhulgas autoremont, automüük, raamatud, ehitusmaterjalid, äriteenused, autopesulad, arvutiõpe, reitinguagentuurid, andmetöötlus, hambaravi, apteegid, kuivpuhastus, e-kaubandus, tööhõiveagentuurid, kiirtoidud, tanklad, õnnitluskaardid, toidupoed, juuksehooldus, riistvara, kindlustus, ehitus, hooldusteenused, muusika, fototöötlus, kinnisvara, restoranid, telefonivõrgud, turvasüsteemid, reisiagentuurid ja palju muud.

Vaatamata frantsiisitavate tegevusalade suurele hulgale, ei saa frantsiisimist ülemaailmselt laialt levinud äriajamise vormiks siiski pidada, kuna täna puuduvad frantsiisiäri maastikul veel sajad tegevusalad. Peamiselt ollakse keskendunud vaid mõnele valdkonnale. Allpool tabelis on välja toodud kõige populaarsemad tegevusvaldkonnad, mida frantsiisiäri hõlmab.

Tabel 1.1 Kümme peamist frantsiisitavat tegevusala

Valdkond Frantsiisiandjad (%) Frantsiisiüksused (%)
Kiirtoit 15.2 26.8
Restoranid 7.0 3.8
Autokaubad 6.2 5.5
Hooldus ja puhastus 5.4 8.2
Ehitus (sh ümberehitus) 4.9 1.5
Uudiskauba jaemüük 3.8 1.5
Erilised toiduained 3.8 2.0
Tervis ja fitness 3.3 3.5
Laste arendamine 3.2 0.7
Majutus 3.1 5.9

On leitud, et teatud tegevusaladel ollakse edukamad kui teistel. Järjest enam hakkab frantsiisiäri õitsema ka sellistes valdkondades, nagu restoranid, majutus, maksudeklaratsioonide ettevalmistamine, trükkimine ja paljundamine ning eriliste toiduainete müük. See näitab, et just need valdkonnad sobivad frantsiisimiseks kõige enam. Uuringud on näidanud, et kui majutusega tegelevatest frantsiisiandjatest on aastatel 1983-1993 pankrotistunud 17,4 protsenti, siis restoranide puhul on sama näitaja kõigest 12,5 protsenti.