FRANTSIISIÄRI ALTERNATIIVID

Lisaks frantsiisiärile on veel kaks populaarset meetodit, mille abil ettevõtted oma turgu ja turustuskanaleid laiendavad:

TURUSTAMISTEGEVUS (Distributorship)

Turustamistegevuse raames iseloomustavad turustajat järgmised askeptid:

• on tarnijaga lepingulises suhtes;

• ostab tarnijalt hulgi ja müüb väiksemates kogustes edasi;

• tunneb kohalikku turgu ja kliente;

• võib teha äri paljude teistegi ettevõtetega lisaks tarnijale/tootjale;

• ei pruugi saada tarnijalt/tootjalt lepingulist tuge ega koolitust, nagu frantsiisiäri puhul.

Turustamise korraldus võib aegajalt sarnaneda frantsiisiäriga ja vastupidi. Piisava mänguruumiga frantsiisivõtja võib äritegevuse juhtimises näida iseseisva turustajana. Tarnija/tootja võib turustajat mitmel moel kontrollida, mistõttu sarnaneda seeläbi frantsiisiandjaga.

Allpool on välja toodud mõned populaarsemad turustajad, mis võivad tunduda frantsiisidena:

Amyway
Coloe Me Beautiful Cosmetics
Mountain Life Spring Water
Knorr Soup Vendor
Campbell’s Soup Vending Machines

LITSENTSIMINE

Litsentsimine võimaldab aga litsentsisaajal osta õigused konkreetse kaubamärgi kasutamiseks. Erinevalt frantsiisiärist, kus frantsiisiandja omab olulist kontrolli frantsiisivõtja tegevuste üle, on litsentsiandja huvitatud peamiselt perioodilise kasutustasu saamisest ja soovib litsentsi kasutamise üle pigem järelevalvet teostada kui et äritegevust mõjutada. Litsentsimisega on võimalik tutvuda aadressil www.licensing.org.

Allpool on välja toodud populaarsemad litsentsiandjad:

Netscape Communications
Apple Computer
Canon Inc.
Woolmark