8 võtmetegurit frantsiisimiseks

Võttes arvesse erinevaid tegureid, mis aitavad kaasa frantsiisiprogrammi edule, oleme toonud välja kaheksa peamist näitajat:

1. Kasumlikkus. Kas see frantsiis toob järjekindlat ja prognoositavat kasumit?

2. Suurus ja jätkusuutlikkus. Kas sinu äri on toiminud piisavalt kaua, et prognoosida selle edu tulevikus? Kas see on piisavalt suur, et pakkuda sissetulekutaset, mis muudaks selle atraktiivseks investeeringuks?

3. Õpetatavus. Kas teisi inimesi on võimalik õpetada sinu äri juhtima samal viisil, nagu sina seda edu saavutamiseks teinud oled?

4. Süstematiseerimine. Kas kõiki sinu igapäevaseid äritegevusi on võimalik analüüsida ja kasutusjuhendis täielikult kirjeldada, et teised seda samade tulemuste saavutamiseks järgida saaksid? Kas igat ülesannet on võimalik jäljendada?

5. Turustatavus. Kas sinu äriideed on lihtne teistele selgitada ja müüa?

6. Üleantavus. Kas sinu äri toimiks mõnes teises riigis või teistsugustes turusituatsioonides samamoodi?

7. Originaalsus. Kas sa erined oma konkurentidest?  Kas sinu toote või teenuse juures on midagi teistsugust, mida kliendid osta tahaksid?

8. Taskukohasus. Äri, mis on kasulik sulle, ei pruugi olla kasulik frantsiisivõtja jaoks. Kas pärast ühekordset lepingu alustamise tasu, kaasnevate kulude katmist ja perioodilise kasutustasu maksmist jääb frantsiisivõtjale piisav kasum alles? Kas ta vajab olulisel määral lisarahastust? Kas sa saad frantsiisivõtjat selle saamises aidata?